G.I. Joe - Stephen Sommers (2009)

Du Praxinoscope au DCP
Benj
Tsui Hark
Tsui Hark

Re: G.I. Joe - Stephen Sommers (2009)

Messagepar Benj » 13 oct. 2010, 15:11

Image
ET ÇÀ ALORS C'EST PAS UN TRAMWAY?
ALORS MUSEAU!
:D :D

alfie
Mario Bava
Mario Bava

Messagepar alfie » 26 févr. 2011, 10:54

Paramount Pictures is in negotiations with Justin Bieber: Never Say Never helmer Jon Chu to direct G.I. Joe 2, reports Heat Vision.

The site adds that the studio may have to recast major roles, as some actors won't be available. Joseph Gordon-Levitt and Sienna Millar may not return, with the latter's Baroness possibly to be played by another actress.

Chu's other directing credits include Step Up 2 the Streets, Step Up 3D and the series "The LXD: The Legion of Extraordinary Dancers."

C'était trop beau :cry:

Steve
Paul Verhoeven
Paul Verhoeven

Messagepar Steve » 26 févr. 2011, 11:04

Excellent nouvelle ! :jap:

alfie
Mario Bava
Mario Bava

Messagepar alfie » 04 mars 2011, 20:51

Now that Jon Chu (Justin Bieber: Never Say Never) has officially landed the directing gig on G.I. Joe 2, speculation now turns to the cast. Rachel Nichols, who portrayed Scarlett in G.I. Joe: The Rise of Cobra, recently sent out a tweet [via /Film] confirming that only a handful of the original film’s cast will return for the sequel. And by a handful I mean Lee Byung-hun (Storm Shadow), Ray Park (Snake Eyes) and Channing Tatum (Duke). Nichols then followed the tweet up with this statement:

“… Thank you. After the GI JOE news I had Heavy Boots, but I’m smiling now!”

This seems to suggest that Paramount is sticking with the small handful of characters who actually worked in the original film – one of whom has plastic lips that don’t move – and vetoing the likes of Sienna Miller, Marlon Wayans, Dennis Quaid, and even Joseph Gordon-Levitt who was clearly set up as the villain Cobra Commander in a potential sequel. This also suggests that Paramount is keeping the budget relatively smaller than the Cobra’s $175 million price tag. Of course none of this has been confirmed by the studio, so file it under rumor for now. G.I. Joe 2 is being written by Zombieland scribes Rhett Reese and Paul Wernick.

:caca: :caca: :caca: :caca: :caca:

Steve
Paul Verhoeven
Paul Verhoeven

Messagepar Steve » 05 mars 2011, 18:48

CHU!!!!! [inlove] [inlove] [inlove]

WINNING! :D :D :D

Sortie programmee pour le 12 Aout 2012...
http://screenrant.com/gi-joe-2-release- ... Movie+News)

Tomfincher
Paul Verhoeven
Paul Verhoeven

Messagepar Tomfincher » 08 avr. 2013, 11:41

C'est pas génial. En même temps, j'en attendais rien du tout, même si j'aime bien Sommers (j'adore La Momie et Van Helsing).
Y'a des jolis filles avec des combis moulantes, des explosions, du brraaaap, une tour Eiffel qui s'écrase. Mais bof quoi.
Image

Lord Ruthven
Paul Verhoeven
Paul Verhoeven

Messagepar Lord Ruthven » 08 avr. 2013, 12:20

Finalement, y'a un tram à Paris ou pas ?

:ftr:

F-des-Bois
Jess Franco
Jess Franco

Messagepar F-des-Bois » 15 avr. 2018, 21:24

Une certaine fraicheur que de revoir G.I. Joe et de voir des grosses scènes d'actions qui n'impliquent pas les personnages Marvel ou DC.

Je sais pas si c'est moi qui a envie de le voir de cette manière mais la séquence à Paris je la trouve plus folle, plus fun que l'action qui nous est proposé chez Iron man et Cie. Y a toujours eu un coté sale gosse chez Sommers et même si sur la fin c'est clairement indigeste, y a beaucoup de plaisir à prendre dans ce Ride et puis c'est le dernier blockbuster du bonhomme si je ne m'abuse, on ne lui confiera plus de budgets aussi costauds (oui c'est lui qui n'en veut plus ?).

Basculo Cui Cui
John Milius
John Milius

Messagepar Basculo Cui Cui » 09 mai 2020, 21:47

Revu ce soir et c'est toujours aussi bon, ça n'arrête jamais, ils se passe mille trucs à l'écran, dommage qu'il n'y ait pas eu plus de suites... (Je revois le 2 demain qui m'avais moyennement emballé au cine à mon souvenir)
Image

Revenir vers « Cinoche »