Aller au contenu

Les démoniaques (Jeannot Rollin)


tubbytoast

Messages recommandés

Les Démoniaques (Demoniacs)

 

06 Sep 2005: On the 15th of September, Encore Entertainment (in a deal with UK's Redemption Films) will release the first DVD-set in a series that will present the definitive versions of Jean Rollin's films. The collection is strictly limited and kicks off with...

 

A three dvd digipack and slipcase, including 64 page full color book, Limited to 2500 pcs

 

Directed by French cult director Jean Rollin, Les Démoniaques is a stylish hommage to the old serials, spiced up with strong violence, a steamy blend of eroticism and a completely original touch of fantastic cinema. The film is stunningly shot by the late great Jean-Jacques Renon and Pierre Raphs beautiful score evokes a strong sense of melancholia. The ever growing army of Rollin-fans agrees that this is one of the director's greatest achievements, a unique piece of fantastic cinema that will continue to stand the test of time. Two beautiful young women are washed ashore at night on a remote island and encounter a group of savage beachcombers, who rape and kill them. But the girls return from beyond the realms of death to claim their revenge.

 

Disc one:

 

Feature film: Les Démoniaques

 

New anamorphic 16:9 version master scanned and colorgraded from the original negatives: unique quality level

The soundtrack is digitally remastered

Language: French

Subtitles: English, Dutch, German, Italian, Spanish, Portuguese, Danish, Swedish, Finnish, Norwegian, Polish

PAL regionfree

Disc two:

 

Audio commentary Jean Rollin (June 2005) English language (50 mins)

Interview Willie Braque (June 2005), French language, English subt. (12 mins)

Original theatrical French trailer (scanned from negatives in 16:9 anamorphic)

Disc three:

 

Bonus film Les Pays Loins, an early short SF film by Jean Rollin (1965). Never released before! (16 mins)

French language with English subtitles

Including audio comments on the film

16:9 anamorphic scanned from the negatives (black & white)

Slideshow contains a lot of rare photo's

Deleted scenes: more than eighteen minutes of previously unreleased nudity and near XXX footage

Book:

 

Two essays on Les Démoniaques (May 2005) and Les pays loins (July 2005) by Jean Rollin loaded with funny stories and packed with rare photo's from Rollins own collection. (English text)

Article by Rollin connoisseur Mike Lebbing

 

 

Source Mondo erotico

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Pinaise, c'est trop de sous. Surtout qu'il va y'en avoir d'autres.

 

Permets-moi , mon cher Tubby, de completer avec la fin du texte :

 

"Special edition release schedule for 2005 include remastered editions of:

# Requiem pour un vampire

# Levres de sang

# La Mort vivante

# La nuit de traquees

# Le frisson de vampires"

 

Alors à 55 USD la bestasse, hum, hum...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 2 months later...
Il y a enfin tout le "footage" érotique jamais vu auparavant (seulement en salles à l'époque)

Peux-tu nous donner des précisions svp? Les deux versions que j'ai (la vhs collectoror et la version diffusée cette année sur ciné FX) comportent déjà la blinde de scènes hot...

 

D'ailleurs, je ne sais pas si vous avez remarqué mais l'une des filles du bar est jouée par Claudine Beccarie

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

aller demain je me fais les deux orphelines vampires !

 

Attend que le black coca cola soit sorti... Il va t'en falloir une caisse!

 

c'est pas l'un des meilleurs de Rollin c'est vrai.....je te conseillearis plutot de commencer par du bon comme "lêvres de sang" ou bien "requiem pour un vampire"...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

c'est pas l'un des meilleurs de Rollin c'est vrai.....je te conseillearis plutot de commencer par du bon comme "lêvres de sang" ou bien "requiem pour un vampire"...

Tout à fait d'accord avec toi. Ces deux films figurent parmi ses meilleurs.

Pour des raisons peut-être plus personnelles, j'adore aussi "la nuit des traquées".

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Le court est "Les pays loin" (1965) un court de science fiction "achevé" (pas encore vu)....

 

Les scènes olé olé en bonus font parties d'une version trés déshabillée sortie à Paris à l'époque et à ma connaissance jamais ré-édité (en tous cas pas dans les collecthorror c'est certain).......

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

×
×
  • Créer...