Aller au contenu

Friends


Fabrice

Messages recommandés

  • 3 months later...

"Friends" de retour ? C'était certain, mais bizarrement là quand même plus tôt que prévu.

 

En 2007, 4 nouveaux épisodes d'une heure seront diffusés sur NBC.

 

NBC, qui plancherait déjà sur un nouveau spin-off de Friends avec cette fois-ci les 3 garçons uniquement.

 

 

Seminal sitcom Friends is returning to television after each of its six stars agreed multi-million dollar deals to star in four one-hour specials.

In a secret meeting before Christmas, Jennifer Aniston, Courteney Cox, Lisa Kudrow, Matt LeBlanc, David Schwimmer and Matthew Perry reportedly agreed a $5 million apiece deal with NBC bosses in Los Angeles.

 

Scriptwriters have already started penning lines for the four double episodes, which are due to air next year.

 

Aniston, who has filmed a string of movies since the final Friends episode, was the last to agree to the new deal.

 

An NBC insider says, "She's the one who had been holding out. But she's now agreed to reprise Rachel (Green).

 

"Bringing them back is a dream come true. Ratings will go through the roof."

 

Network bosses have also hinted at a second spin-off of the hit comedy, following the disappointing performance of Matt LeBlanc's show Joey. The new program will see the three male stars--Perry, Schwimmer and LeBlanc--pilot a series called It's A Guy Thing.

 

An NBC spokesperson confirms, "Negotiations on future projects are going on all the time."

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 2 years later...

Aux USA, les vannes récurrentes (en particulier de sitcom) s'appellent "clams". On en trouve un peu partout mais j'ai vraiment l'impression que Friends les accumule toutes genre "la sitcom pour les nuls".

 

"the artful writer" en proposent quelques exemples :

The Inside Voice: “I’m sorry…did I say that out loud?”

 

The Freudian Slip: “Hey, Carol, I see you’re wearing some new boobs…I mean boots!”

 

The “Mr.” Insult: “Oooh, check you out. Mr. Big Man! Mr. Crazy hat-wearing guy!”

 

The Nutty List: “All I know is I want to eat a steak, get laid, and play some golf…not necessarily in that order.”

 

Dante’s Clam: “This is the date from hell!”

 

Albert Hoffman’s Clam: “This is like Ice Capades on acid.”

 

The Apollo 13: “Houston, we have a problem.”

 

The Ignored: (as the character is being talked about) “I’m standing right here…”

 

The Fork-Dropper: “Check please!”

 

The Optimist: “Well, I thought that went pretty well…”

 

The Invisible Puke: “I think I just threw up in my mouth a little.”

 

The Dismissive Segue: “Anyway….” (typically after another character goes off on a long, complicated rant)

 

The Factory: This is a visual one. Someone gets hurt in a factory, and a worker flips the “Days Since An Accident” sign back to 0.

 

The Upward-Looking Rejoice: “Thank you, God!”

 

Okay, now it’s your turn, li’l clamsters. As they come in, I’ll cull and add your contributions here in the main article.

 

As promised, here are some new ones.

 

The Circulation: “I can’t feel my legs!”

 

The Contradiction: in response to a question like “Where were you last night?”, two guys say something like “At the office!”/”Playing golf!”

 

Someone Called: any form of “Patti LaBelle called. She wants her hairstyle back.”

 

The Stealthy Insultee: “He’s such a fat, stupid, idiotic–he’s right behind me, isn’t he?”

 

Excited Confusion: “Mom, Jared Leto is visiting my school tomorrow!” “Oh my God, honey, that is fantastic news!…….Who’s Jared Leto?”

 

The Translation: “Isn’t my dress great?” “Yes, if by ‘great’ you mean ‘nauseating’.”

 

The Countdown: “I’m leaving now, and I’m NEVER COMING BACK AGAIN!” The character exits, and a remaining character says “And 5, 4, 3, 2…” At which point the first character re-enters.

 

The Calculator: “You do the math.”

 

The Jerry Maguire: “You had me at Idiot” or “You had me at rectal thermometer” or some “comedic” version of “You had me at hello.”

 

The Thesaurus: “The meteor disintegrated!” “Yeah, and it blew up into a million pieces too!”

 

The Grocery Store: “Clean up on aisle 3!”

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

En même temps c'est sans doute pour ça qu'elle est fédératrice, et puis en dix ans Friends a bien dû contribuer à "créer" quelques-uns de ces clichés.

Je suis d'accord avec Horst.

 

A mon avis, Friends a marque l'univers des sitcom US de la meme facon que Seinfeld, donc pas etonnant qu'elle vehicule nombre de "cliches" repris ensuite (d'ailleurs, une serie comme "How I Met Your Mother" est a ce titre revelatrice de l'impact de Friends).

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Les sitcoms existaient avant Friends aussi. Ils n'ont pas inventé le fil à couper le beurre, c'est tout. Après tant mieux que ça marche.

Ah ben non, on dit pas que c'etait extremement novateur non plus !

Disons que l'impact populaire de cette serie a probablement contribue a populariser certains de ces cliches que tu evoques.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 7 months later...

Quelqu'un qui connait "Friends" à fond ou qui l'a à portée de main pourrait il m'aider ?

 

Il y a un episode où Phoebe parle à Ross des homards, disant qu'en gros, qd ils s'aiment c pr la vie, et que Rachel est son homard.

 

Je voudrais plus de précisions sur ce passage, que dit-elle d'autre ?

 

Oui c très con comme demande, je sais !

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Quelqu'un qui connait "Friends" à fond ou qui l'a à portée de main pourrait il m'aider ?

 

Il y a un episode où Phoebe parle à Ross des homards, disant qu'en gros, qd ils s'aiment c pr la vie, et que Rachel est son homard.

 

Je voudrais plus de précisions sur ce passage, que dit-elle d'autre ?

 

Oui c très con comme demande, je sais !

Ben, elle dit rien de plus.

Que les homards vont par paire, en se tenant par la pince pour la vie. Et que Rachel est son homard.

 

Edit: j'ai trouve ca:

7WViFQiRgs0

ROSS: Hey, who's this uh, this Casey?

 

PHOEBE: Oh, some guy she met at the movies.

 

ROSS: Oh really? What uh, what does he want with her?

 

CHANDLER: Well, I'm guessing he wants to do a little dance... ya know, make a little love... well pretty much get down tonight.

 

ROSS: I don't know, I don't get, I don't get it, I mean, wh, wh, two months ago Rachel and I were like, this close. Right now, what, I'm takin messages from guys she, she meets at the movies? I mean this, this Casey should be takin' down my messages, ya know, or, or, Rachel and I should be together and, and we should get some kind of me, message service.

 

PHOEBE: Hang in there, it's gonna happen.

 

ROSS: Wha, OK, now how do you know that?

 

PHOEBE: Because she's your lobster.

 

CHANDLER: Oh, she's goin' somewhere.

 

PHOEBE: C'mon you guys. It's a known fact that lobsters fall in love and mate for life. You know what, you can actually see old lobster couples walkin' around their tank, ya know, holding claws like...

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Quelqu'un qui connait "Friends" à fond ou qui l'a à portée de main pourrait il m'aider ?

 

Il y a un episode où Phoebe parle à Ross des homards, disant qu'en gros, qd ils s'aiment c pr la vie, et que Rachel est son homard.

 

Je voudrais plus de précisions sur ce passage, que dit-elle d'autre ?

 

Oui c très con comme demande, je sais !

 

Toi, t'as envie d'emballer !

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 12 years later...

HBO et hier tf1 ont diffusé les "retrouvailles".

Que dire...

 

- tout le monde vieilli pas pareil (Phoebe ❤️ )

- le génie comique de la troupe est pas forcément celui qu'on croyait ( Matt le Blanc ❤️ , qui au passage à l'air super cool )

- la chirurgie plastique c'est mal ( Courtney Cox :()

- le visage de Ross ne bouge plus à part ses yeux, c'est super creepy

- Chandler a eu l'air de vouloir pécho Janisse pour de vrai

 

 

Sinon c'était quand même pas terrible. La seule info inédite étant sans doute le fait que Ross et Rachel se tournait autour pour de vrai. Pas de bol, ça a été largement éventé.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Oui, assez bizarre comme impression. En grand fan, à la fois content de les revoir, mais triste de voir leur "physique".
Tout le monde est en plastique sauf Phoebe et Joey (qui a pris 100kg au passage)

Au final, ils ont bien fait de pas refaire un épisode spécial, ce ne sont plus vraiment les persos qu'on a connu et aimé.
Quelques moments sympas donc, ds les bétisiers, anecdotes, mais ça reste très convenu, show à l'américaine, bon..
Ca n'abime pas la série, mais ça ne sert à rien non plus...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Après même en se concentrant sur autre chose que le physique (après tout, nous aussi on a pris 20 piges), le show était vraiment pas top. Forcé, des guest star assez osef (le jumeau de main de Joey 😕 ) même si ça faisait plaisir de revoir Gunther et Tom Selleck, pas grand chose à se mettre sous la dent, pas mal de malaise même (le tour du monde des fans)...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

×
×
  • Créer...