tubbytoast Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 en Mai : JESS FRANCO DOUBLE BILL: DRACULA vs FRANKENSTEIN (1972) and CURSE OF FRANKENSTEIN (1972) Spain’s prolific low-budget horror master makes his Tartan DVD debut with this deadly demonic duo. UK stalwart Dennis Price (Theatre of Blood, I’m Alright, Jack, Kind Hearts and Coronets) stars as the good doctor pitting his wits against our favourite blood-sucker and the mesmeric Cagliosto. en Juin JESS FRANCO DOUBLE BILL (vol 2): DEVIL’S ISLAND LOVERS (1974)/ NIGHT OF THE ASSASSINS (1976) - Two more murderous chillers from Spain’s sexploitation king featuring a love-sick man determined to woo this deceased wife’s sister and the family fortune; and a grisly tale of castle residents being slaughtered by a masked killer. en Juillet JESS FRANCO DOUBLE BILL (vol 3): BLOODY MOON (1981) / LINDA (1974) - Fully restored versions of two devilish delights from Franco. Bloody Moon finds a murderous maniac running amok in a girls’ school, whilst Linda tells of witchcraft and demonic possession. http://www.thefilmasylum.com/newsitem.php?subaction=showfull&id=1139925260&archive=&start_from=&ucat=3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superwonderscope Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 Intéressant. Moi y'en avoir acheté les Z1 à pas cher de devil's island Lovers et de Rites of Frankenstein . jolies copies en scope 16/9. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tubbytoast Posted March 1, 2006 Author Share Posted March 1, 2006 J'avais comparé le Z1 de "Devil's Island" avec la vhs française : résultat (comme à l'accoutumée), une palanquée de scènes érotiques absentes du Z1 (à vue de nez un bon 1/4 h ! ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
riton Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 Et si ils sortaient la version dénudée de Curse of Frankenstein, hummm ? On peut toujours rêver. Sinon faut voir les prix et le BBFC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Le Zombie venu dailleurs Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 Dernièrement je me suis pris ça en Franco Kikavu ? J'vais passer 1 bon moment ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tubbytoast Posted March 1, 2006 Author Share Posted March 1, 2006 Et si ils sortaient la version dénudée de Curse of Frankenstein, hummm ? On peut toujours rêver. les scènes dénudées sont en bonus sur le X-rated ou alors elle est disponible sur la vhs française sortie par Budget Link to comment Share on other sites More sharing options...
riton Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 Oui, mais ur le DVD elles sont qu'en bonus, pas au format et tirées d'une VHS. Un montage tout propre comme il faut ce serait classe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superwonderscope Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 J'avais comparé le Z1 de "Devil's Island" avec la vhs française : résultat (comme à l'accoutumée), une palanquée de scènes érotiques absentes du Z1 (à vue de nez un bon 1/4 h ! ) Question : les scènes dénudées font-elles partie du métrage initial ou on été rajoutées au gré selon les pays (sempiternelle question pour Franco!). Les copies du Z1 sont en version espagnole. Ceci expliquant cela? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts