Aller au contenu

Picnic at Hanging Rock - Peter Weir - 1975


Basculo Cui Cui

Messages recommandés

coming soon at jeremie's

 

le film préferé de célia0

 

The seminal film from director Peter Wier which is an explosive mix of Victorian repression, supernatural unease and primitive longing.

 

Twenty years after it swept Australia into the international film spotlight, Peter Weir's stunning 1975 masterpiece remains as ineffable as the unanswerable mystery at its core. A Valentine's Day picnic turns to disaster when a few young girls inexplicably vanish on Hanging Rock. A lyrical, meditative film charged with suppressed longings, Picnic At Hanging Rock is at long last available in a pristine, Widescreen director's cut with a newly minted Dolby stereo soundtrack.

 

 

 

 

 

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Pas la peine poto, j'adore ce film

 

 

Je suis resté un peu perplexe à la première vision, avec la rude impression au final de s'être fait avoir

y'a un mystère mais tu sauras rien pouet pouet !

. Les choses se sont éclaircies après, surtout que le film m'a hanté pendant un bon moment...

 

Du fantastique vaporeux et tout en finesse, un pur moment de grâce qu'il est d'ailleurs bon ton de revoir en cette période de cagnard. Planant, sensuel, unique.

Innnocence peut se targuer d'être son digne succésseur, tout en apportant lui aussi, une imagerie et une esthétique différente.

 

Le nouveau dvd anglais, avec deux versions du film (1h55 contre 1h47) et tout ça :

 

# 'A Dream Within A Dream' (120 min documentary)

# 'A Recollection - Hanging Rock 1900'

# Joan Lindsay interview

# Hanging Rock and Martindale Hall - Then and Now

# The Day of St Valentine (1st screen adaptation)

# Audio Interviews

# Stills and Poster Gallery

# The Director's Cut deleted scenes

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 5 years later...
×
×
  • Créer...